🍞Hoeveel boterhammen moet je eten om voldoende jodium binnen te krijgen?🤨

.

Jodium is een van de potentieel kritische voedingsstoffen binnen het plantaardig dieet, omdat zuivel, eieren en vis als goede bronnen van jodium wegvallen. 🙃

.

Jodium is echter niet alleen een kritische voedingsstof binnen het plantaardig dieet, maar ook binnen ieder ander dieet van een gemiddelde Nederlander wanneer het

niet gebeurd dat gejodeerd zout aan producten zoals brood wordt toegevoegd. 😌

.

Brood met gejodeerd zout is de belangrijkste bron van jodium voor de gemiddelde Nederlander. 😋

.

Aanbevolen vanuit het Voedingscentrum wordt 4- 5 sneeën volkoren brood per dag voor de vrouw en 6- 8 voor de man.

.

Met vier sneetjes brood met 1,2% bakkerszout kom je aan 100 mcg jodium (aanbevolen wordt 150 mcg jodium per dag). Als veganist zou je dus zes sneetjes brood per dag moeten eten… Kom jij hieraan? 🤓

.

Als je hier niet aankomt is het van belang om op zoek te gaan naar alternatieve bronnen van jodium om aan die 150 mcg per dag te komen.😏

.

Let op! Het is niet verplicht om met bakkerszout te bakken. Vraag na bij je bakker of check de ingrediënten.🧐

.

Biologisch brood bevat per definitie geen gejodeerd zout. ☝🏻

.

Be healthy, be wealthy🌱

.

Liefs, Viënne ♥️🌞💪🏻

.

#gezondeten #jodium #voedingscentrum #voedingsstoffen #voeding #gezondevoeding #veganist #vegan #plantaardigeten #plantbased #voedingsweetjes #gezondeten #brood #broodliefhebber #kinderen #volwassenen #gezond #gezondheid #voedingsmiddelen #veganist #plantaardiger #plantjes


20 keer bekeken1 reactie

Recente blogposts

Alles weergeven

Follow Academy

For Health

  • AcademyForHealth
  • follow Vienne For Health

tel: 0623113639

info@academyforhealth.nl

kvk: 72358998

btw-nummer: NL002380168B41

© 2020 by Academy For Health. Auteursrechten, druk- en typefouten voorbehouden.