Green Smoothie

 Waar moet je op letten als veganist? 


Hoe eet je gezond en volwaardig plantaardig?
 
Hoe weet je dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt?
 
Haal het maximale gezondheidsvoordeel uit een plantaardig dieet!

 

Hey, mijn naam is Viënne

En ik leef en sta voor een gezond en volwaardig plantaardig eetpatroon.

Ik ben arts in spé en voedingsdeskundige.

Op dit moment doe ik als masterstudent Geneeskunde onderzoek naar plantaardig eten bij kinderen aan het Erasmus MC.

Sinds 9 jaar eet ik plantaardig.

Helaas heb ik met mijn neus tegen de muur moeten lopen toen ik heb ontdekt dat plantaardig eten mij op een gegeven moment meer slecht dan goed deed.

Na veel literatuuronderzoek te hebben gedaan naar de kritische voedingsstoffen  binnen een plantaardig dieet, ben ik mij er bewust van geworden dat je als veganist meer dan op vitamine B12 alleen moet letten.

Alleen wanneer jij als veganist met de juiste kennis het maximale gezondheidsvoordeel uit een vegan dieet kunt halen, kun jij anderen inspireren om ook vegan te worden.

Op deze manier kunnen wij bijdragen een gezondere, duurzamere en eerlijkere wereld.

 

Ik heb het dan ook tot mijn missie gemaakt om jou als veganist(-to-be) sterk in je schoenen te laten staan wanneer je weer eens geconfronteerd wordt met goedbedoelde zorgen rondom de volwaardigheid van jouw dieet. 

 

Vienne36130.jpg
"Wanneer gezondheid ons ontbreekt, weten we weer dat we niet zonder kunnen."
Kruiden en groenten

 Gratis E-book Plant-Warrior Beginners Guide 
Wil jij leren hoe je gezond en volwaardig plantaardig eet, op welke voedingsstoffen je moet letten en hoe je tekorten voorkomt?
 
In het E-book Plant-Warrior Beginners Guide wordt besproken wat de ‘kritische’ voedingsstoffen binnen een plantaardig eetpatroon zijn en vooral ook wáárom?

 Online Cursus 
 Écht (w)eten 

Dé evidence-based cursus die je gevolgd moet hebben als je plantaardig eet, of (meer) plantaardig wilt gaan eten.

Vrouw koken in de keuken

 1-op-1 Coaching 

Voor gezondheidsbewuste vrouwen en gezinnen die uit liefde voor zichzelf een ijzersterk innerlijk welbevinden willen creëren door (meer) plantaardig te gaan eten.

Omega-3 bestellen

EPA en DHA zijn kritische voedingsstoffen binnen het plantaardig dieet

Een (overwegend) plantaardig eetpatroon bevat onvoldoende omega-3-vetzuren van de soort EPA en DHA. Het is aanbevolen om als veganist deze vetzuren uit algenolie te halen.

Natural Beach

Algenolie

Meerdere wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat verse microalgenolie de visolie kan vervangen voor mensen die geen visproducten eten. Volgens verschillende klinische studies, is de microalg Schizochytrium sp. bij uitsteek de beste bron en heeft een ontstekingsremmende werking.